Just Saying #4 - IF I STAY (or not)

13:36 Unknown 1 Comments


Na dnes som nemala v pláne písať príspevok, no po pozretí filmu If I Stay, ktorý ma, ako to povedať, zabil, neviem, čo so sebou. Takže predsa len som sa dala do písania, pretože zakaždým, keď dopozerám nejaký emotívny film, mám pocit, akoby práve v tej chvíli mojou hlavou prechádzali desiatky nápadov na nový román, ktorý by som konečne po roku začala písať a aj ho dokončila, no nikdy ho nedám poriadne dokopy, tak z toho vzíde len takéto niečo alebo dve strany vo worde o ničom. 

Čiže, ďakujem filmom tohoto typu, že ma donútia písať aspoň krátke články alebo niečo, pri čom si poviem, "konečne zasa píšem." 

Pre ľudí, ako som ja, ktorých písanie fakt napĺňa, je naozaj dôležité tešiť sa z maličkostí, teda, v mojom prípade určite, pretože mám dni, kedy ďakujem aj za pár riadkov, ktoré vzkrsnú v mojej hlave a dokážem ich v rýchlosti naťukať do klávesnice, aby mi z hlavy rýchlo nevyfučali. Určite to poznáte aj vy pri svojom obľúbenom hobby, že niekedy to proste nejde a sú dni bez inšpirácie, ktoré by ste najradšej hodili za hlavu a začali tým novým, lepším, ktorý prinesie aspoň kúsoček toho, čo Vás inšpiruje. 

A ako som zistila, mojou najlepšou inšpiráciou sú naozaj presladené, dojímavé filmy, pri ktorých plačem viac, než pri relácii V siedmom nebi. A momentálne mám v hlave toľko nápadov písať niečo pre seba, pri čom by ste nemuseli strácať čas a na konci článku sa vlastne dozviete, že ste stratili päť minút vášho času čítaním niečích pocitov, čiže, ak ste sa dostali až sem a vážne sa Vám nechce čítať ďalej, kľudne tento článok zatvorte a choďte robiť niečo užitočnejšieho, na čo máte chuť. Ja to robím bežne. (aj keď sa k tomu vrátim neskôr)

Ale dosť mojich kecov, už sa chcem dostať k tomu filmu. Bože, to bolo niečo neskutočné. Nie som ako väčšina ľudí, ktorí porovnávajú knihy s filmami a dokážu pri tom stráviť toľko času, len aby prišli na tom, čo im vadí na filme a čo na knihe. Ja si len prečítam knihu, pozriem film a je to. Nič neriešim. Len tie dojímavé časti, čo ma vždy odrovnajú, ak ide o niečo romantické. Nepotrebujem sa s nikým baviť o detailoch, pretože zakaždým má každý svoj vlastný názov a zakaždým ma každý zdissuje, ako sa mi mohlo páčiť toto a toto. 

Ale späť k filmu. Zase. Bože, mala by som prestať obkecávať. Fajn. Na tento film som sa chystala týždne, strašne som sa tešila, kedy konečne bude v kine, no nejak som uprednostnila film The Maze Runner. Ani neviem prečo, vravela som si, že najprv piatok strávený s Dylanom O'Brienom a o týždeň na to piatkový večer strávený pri If I Stay. Nejak z toho vzišlo a zistila som, že ho už v kine nedávajú, tak som čakala, kým bude v dobrej kvalite konečne ne nete. A dnes nastal ten deň, kedy som si ho konečne stiahla a sťahovala ho od rána, pretože raz mi sekol, potom sa to zase vyplo, lebo mi padla wifi, potom zase som nechtiac zatvorila prehliadač, cez ktorý sa to sťahovalo, čiže katastrofa.

A konečne večer, s čajíkom v rukách, som sa do neho pustila. Bože, chcem písať článok o niečom, čo ma dojalo a podobne a vlastne ani neviem, čo písať. Teda, kde začať. Nemávam často dni, kedy pozerám takéto filmy alebo kedy čítam takéto knihy, no dnes bol jeden z tých dní, kedy to bolo nevyhnuté. 


Začala som písať, o čom film vlastne je, no potom ma napadlo, že si to dokážete vyhľadať aj sami, ak Vás film zaujal a nejak som ani nevedela, čo presne napísať, takže som to radšej nechala tak. Avšak, film ma chytil za srdce, hneď siahnem po knihe, ktorú som mala v pláne čítať hneď, ako ju preložili, no to by som nebola ja, keby nemám čas. Pravdaže. 

Názov článku Vás zrejme informoval, že článok nie je o tom, o čom mal byť, pretože "or not" som tam doplnila hneď, ako som zistila, že píšem dosť od veci. Nevadiiii, snáď ma chápete a ak ste film videli, určite mi napíšte do komentára, ako sa Vám páčil a či ste tiež plakali, tak ako ja(:D) a ak ste ho náhodou nevideli, pre romantické duše ho naozaj odporúčam! 

To by bolo asi všetko, článok ako taký, no som rada, že je to aspoň niečo. Našla som pár fotiek, ktoré sa mi páčili a niekoľko citátov, čiže tie budete mať nižšie. 
Majte sa, -Sončo. :)


“Sometimes you make choices in life and sometimes choices make you.” 

“If you stay, I'll do whatever you want. I'll quit the band, go with you to New York. But if you need me to go away, I'll do that, too. I was talking to Liz and she said maybe coming back to your old life would be too painful, that maybe it'd be easier for you to erase us. And that would suck, but I'd do it. I can lose you like that if I don't lose you today. I'll let you go. If you stay.”

“People believe what they want to believe.” 

“It's quiet now. So quiet that can almost hear other people's dreams.”




1 komentár:

  1. ďakujem za skvelý tip ;) Práve som hľadala nejaký skvelý film čo si pozriem :)

    http://lovelybeautybook.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť