Just believe in yourself and some tips for food.

13:55 Unknown 8 Comments

Skôr, ako začnete čítať ten článok, neberte si ho až tak k srdcu, pretože sa nejdem hrať na nejakého odborníka, ktorým pravdaže nie som. Je to čisto len môj pohľad na vec a objasním vám tu všetko, čím som sa v poslednej dobe začala riadiť. Enjoy!
Takže, inak ahojte!
Tí, ktorí ma sledujú na instagrame (na blogu ho nájdete na pravej strane) už vedia, že som sa začala zdravo stravovať. Áno, ja. A áno, viem, ťažko sa tomu verí, ale naozaj ma to baví. Priznám sa, že som nerátala s tým, že vytváranie tak úžasných a zdravých jedál, sa pre mňa po pár dňoch stane závislosťou. 
Ako som povedala, je to ešte len pár dní, no cítim zmeny. Áno, aj tomuto sa zrejme ťažko verí, no aj keď ešte nevidím zmeny na svojom tele, cítim sa duševne naozaj super. Nezdravé jedlo vystriedalo ovocie a zelenina a sedenie na zadku len čo prídem zo školy, sa mení na každodenné cvičenie, ktoré je síce náročné, no stojí naozaj za to! Je pravda, že večer si vždy ľahnem do postele unavená a vyčerpaná a bolí ma celé telo, no verím a viem, že sa to časom zmení. A prečo? 
Pretože najhoršie sú začiatky a odhodlať sa urobiť niečo pre svoje zdravie je naozaj ťažké, ak sa tomu človek začne venovať po prvýkrát a bez skúseností. Ja sama som už veľakrát skúšala začať zdravo žiť a behať, no vždy to skončilo neúspešne. A to kvôli mojej motivácii. A tú som nikdy nemala. Proste som chcela hneď niečo zhodiť. Za pár dní zdolať samú seba. No po rozhovore s mojou veľmi dobrou kamarátkou Veronikou, ktorá cvičí a vyzerá naozaj super (zdravím ťa a ďakujem!:)) som pochopila, že nestačí len rýchlo prejsť na zdravé stravovanie a čakať zmeny za pár dní. Iste, niečo určite po čase pocítite, no ak budete čakať, že za krátky čas schudnete toľko, koľko chcete a potom sa na to znovu vykašlete, nič tým nedosiahnete.
Základom je určite pevné vôľa, trpezlivosť a tak isto aj podpora od ľudí, ktorých máte radi. Toto všetko naozaj pomáha a som rada, že som po dlhej naozaj začala a dúfam (verím!), že ma to po čase neomrzí a zvládnem to!
Snáď som vás neunudila už len tým úvodom, no tí, ktorí naozaj chcete na sebe niečo zmeniť, musíte začať hneď. Neodkladajte to a nečakajte. Začnite hneď a uvidíte, že to odkladanie by vám prihodilo len ďalšie jedlo navyše a presedené dni na gauči pri telke. (haha) 
Cieľom tohoto príspevku je vlastne navnadiť vás, tých, ktorí toto čítate a chcete zmeniť svoje stravovanie. Pokračujte v čítaní a nájdete pár receptov na jedlá, ktoré som si za tú dobu, čo cvičím a zdravo jem, stihla pripraviť a môžem povedať, že chutili božsky!
Ako som povedala, nejdem sa tu hrať na nejakú fitness poradkyňu ani nič také, chcem proste iba ukázať tým, ktorý sa niečo rozhodli so sebou urobiť, ako ľahko si môžete pripraviť zdravé a chutné jedlá aj bez toho, aby ste potom boli najedení ako po hamburgeri v McDonalde. Ja sama som v ňom strávila "dlhé chvíle" a vždy som vedela, že po jedle, ktoré si tam dám, mi bude zle, no aj tak som si ho vždy objednala a prejedla sa, pretože .. proste pretože. Kto by si nedal McDonald, keď má možnosť? 

V utorok som sa vybrala na veľké nákupy, keďže som už doma nič, čo by som mohla použiť a Veronika, spomenutá vyššie, bola mojou poradkyňou. 

1. Encián so zeleninou

Potrebujete: 
1 obyčajný syr encián (alebo akýkoľvek iný, neochutený)
sezamové semienka
olivový olej 
oregano 
zeleninu 

Jednoduché, rýchle a chutné! Na panvicu nalejete olivový olej, nie veľa ani veľmi málo. Panvicu necháte rozpáliť a položíte na ňu syr. Ja som si ho posypala sezamom a oreganom z každej strany, ale je len na vás, ako si ho pripravíte a čo použijete, stačí experimentovať. Počkáte, kým vám zmäkne, aby sa zvnútra aspoň trochu roztekal. 
Potom si už len na tanier nakrájate akúkoľvek zeleninu. Ja som zvolila rukolu a rajčiny.
A hotovo!
2. Šalát so špaldovou bagetou

Potrebujete: 
špaldovú bagetu
ľadový šalát
rukolu
rajčiny
semienka (sezam a slnečnica)
uhorku

Postup je úplne jednoduchý a taktiež toto jedlo máte pripravené za pár minút. Z bagety si nakrájajte zopár kúskov. Podľa toho, koľko ste schopní zjesť. Do misky si nakrájajte uhorku, rajčiny, ľadový šalát, rukolu a pridaje semienka, polejte olivovým olejom a premiešajte. 
Znovu pripomínam, zelenina, ktorú si vyberiete je len na vás, ja som si tam potom ešte pridala kukuricu a chutilo to ešte lepšie. 
3. Desiata do školy

Moja školská desiata zahŕňa len ovocie a nejaký biely jogurt, či kašu. 
Do krabičky si nakrájajte akékoľvek ovocie. Ja som zvolila maliny, kiwi, jahody, banán a aby toho nebolo málo, pridala som aj mandle. K tomu som si dala obyčajný grécky jogurt alebo pri druhej variante som zvolila kašu z banánu, kokosu a tvarohu. Všetko som to spolu vymixérovala, až mi vznikla hmota, ktorú som dala do chladničky stuhnúť. Vrch ovocia vždy posýpam kokosom. A by the way, na kašu som použila, dva banány, kokos podľa chuti, čiže dosť veľa a 4 lyžice tvarohu. V škole som si potom ovocie napichovala vidličkou a namáčala do kaše a do jogurtu. Bon appetit!

4. Božské lievance

Názov už vypovedá o tom, že chutili naozaj skvele. 
Potrebujete: 
hrnček aj štvrť pohánkovej múky (je lepšia, než špaldová, ktorú som dala ja, pretože bola príliš lepkavá, pretože som do cesta musela pridať ešte mlieko. 
2 banány
kokos
olej (najlepšie kokosový, no ten je dosť drahý, čiže v pohode môžete použiť aj olivový, ktorý som zvolila aj ja)
2 vajíčka

Všetko som to dala do mixéru, až mi vznikla kaša, do ktorej som, ako som som už povedala, ešte priliala mlieko, pretože bola príliš hustá a lepkavá. Lievance som si potom potrela už len kašou. Tú, na ktorú recept máte hore. A pridala som medzi ne ovocie ako napr. kiwi, jahody a hrušku. 
5. The best dinner ever!

Poslednému receptu prislúcha aj patričný názov, keďže som si ho robila dnes na neskorý obed a musím povedať, že to chutilo nie len mne, ale aj mamine, ktorá si na tom tiež pochutila. 

Potrebujete: 
mrazenú zeleninu (ja som si kúpila thajskú)
pár kúskov kuracieho mäsa
sezam
olivový olej 

Na panvicu som si naliala olivový olej a orestovala na ňom plátky mäso, na ktoré som posypala sezam, ktorý pustil oranžovú farbu a tým zvrchu zafarbil mäso, ktoré bolo potom ešte chutnejšie. Pri konci som si ho ešte trošku osolila a okorenila. Zeleninu som si nasypala do tej istej panvice, v ktorej som robila mäso, čiže som si ju vôbec neumyla a pridala ešte olivový olej. Trošku som ju podusila a nakoniec len pridala ešte rukolu a premiešala. Potom už len stačí naservírovať na tanier a po dojedení máte hneď plné bruško! :) 
A ako pitie som zvolila vodu s citrónom, mňam.
Taakže, toto by bolo na dnes odo mňa všetko, utekám do postele, keďže som už unavená a zajtra ma čaká veľký deň, keďže mám zajtra konečne 18! 

A ešte niečo, tieto recepty sú naozaj ľahké a chutia skvelo, ak nebudete vedieť, čo si dať na večeru, na obed či na raňajky, určite zvoľte niektoré z týchto jedál. Snažila som sa vás pre začiatok trošku navnadiť a inšpirovať, keďže sama som začiatočník a ešte sa do toho len dostávam. Toto sú len tipy, ako ľahko začať. 

Zanechajte mi komentár, ako ste na tom alebo hashtagnite svoje jedlo na instagram s tagom #soniastipsforfood a ja sa veľmi poteším, ak uvidím, že ste sa nechali inšpirovať tak, ako aj ja rôznymi užívateľmi instagramu, ktorí tiež zdravo žijú. Stačí mrknúť na môj profil a uvidíte, koho followujem. Odporúčam!

Aaaa, bola by som zabudla, k tomuto všetkému som bola inšpirovaná mojou kamarátkou Veronikou, ako inak, ale aj Martinou Horňákovou, ktorú určite poznáte ako Momu. Používam jej hashtag #stayfitwithmoma, ktorý určite vyskúšajte, pretože sa týka Mominej giveaway, ktorú nájdete na jej blogu - momahornakova.com :)) 

Papa! -Soňa

8 komentárov:

  1. krásná jídla, já se dnes také chystám dát si hermelín;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :) tak to dúfam, že ti bude chutiť!

      Odstrániť
  2. Šaník zlatý :) :*) Aj ja ti ďakujem, veľmi sa teším s tebou.. ono to pôjde a určite ti rada pomôžem aj naďalej. Darmo - pohyb, cvičenie, strava, myslenie - všetko spolu ladí :) Ako píšeš - Just believe! :) :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Holky, máte to tu moc pěkně zařízené :-). Super design a skvěle nafocené fotky :-).
    Zvu vás všechny na giveaway, ve které můžete vyhrát úžasné sérum na řasy určené pro zhuštění, prodloužení a větší objem řas :-).

    OdpovedaťOdstrániť